Guardiola - Brocà - Sant Marc - Guardiola

Guardiola de Berguedà

Aquest es un itinerari circular d’uns 10 Km de llargada, per fer a peu, homologat com un sender de petit recorregut, PRC-© 158, que ha de vèncer un fort desnivell, des de Guardiola, davant el mural del túnel del Cadí on s’inicia la senyalització amb un plànol d’informació complementària a 720m d’altura, fins a Brocà i a l’ermita de Sant Marc a 1611m.

L’inici es a prop de l’Ajuntament de Guardiola de Berguedà. Des d’aquí cal traslladar-se al barri de Terradellas, situat al nord de la població, per pujar fins a Plans de Rotllan, on espot continuar pel camí de l’esquerra cap a la casa de Clarà i Brocà, o bé agafar el camí de la dreta que, tot i ser més curt, porta també a Brocà sense passar per Clarà o bé baixa altra vegada fins a Guardiola de Berguedà per l’altre costat del poble. A prop de Brocà hi ha una variant que, després d’una prolongada pujada, arriba fins al Pla del Castell i des d’aquí a l’ermita de Sant Marc. També al mateix Brocà hi ha una drecera que, després de passar un desnivell fort, segueix fins al Pla del Castell.

Tot l’itinerari està indicat amb senyals verticals i amb els característics senyals dels senders de petit recorregut, de color blanc i groc.